vincentjana.reismee.nl

Nieuw Zeeland zuid eiland

Happy new year everybody!

We are now in Nelson, on the southern island of New Zealand and finally we have some time to update our blog. After relaxing on Bali, we have been very busy over here: hiking, swimming, kayaking and climbing, we did it all!

We drove around the southern island the last 2 weeks and are really enjoying New Zealand, friendly people and so much to do. We can also ad a lot of new animals to our 'have seen list', dolphins ( hector dolphins and bottle nose dolphins) and seals are the most special.

We have not uploaded all our pictures from our camera but check out the first ones.

Hoi hoi!

Zoals je ziet genieten we enorm van het buitenleven hier. Het is hier prachtig! We hebben het idee dat het een combinatie is van Scandinavie en Canada (daar zijn we eigenlijk nog nooit geweest, maar goed).

Een van onze mega highlight was toch wel de gletsjer wandeling op deFrans Jozef Glacier. We zijn een dag het een gids hetijs op gegaan enzijn door smalle spleten gekropen en hebben genoten van de bijzondere blauwe kleur. Het bijzondere van deze gletsjer is datdeze bijna in zeeuit komt, zo laag!

Verder hebben we nog steeds geen kiwi gezien. We willen ons geluk beproeven op het Noorder eiland in een dierentuin:-S.

Ook ben ik (Jana) nog steeds op zoek naar Legolas... Helaas heb ik die nog steeds niet gevonden, anders had hij mee gemogen (niet van Vin) op de rest van de reis...

Wat nog echt super leuk is, is dat we overmorgen Petra en Martijn gaan zien! Super grappig! Lekker ff bijkletsen en genieten van een wijntje of wat ;-)

Groetjes!!

Monica

Ook voor jullie een super 2010!! Maar met zo'n begin kan 2010 toch al niet meer stuk. In Nieuw Zeeland is toch altijd het eerst met het begin van het nieuwe jaar? Wat ziet het er weer super uit daar!!

Heel veel plezier weer en groetjes aan Petra en Martijn!

Dikke kus

Bianca

Hoi hoi,

Nog een super goed 2010 voor jullie. Het is in ieder geval een goed begin vanuit Nieuw Zeeland!
Doe de groeten aan Petra en Martijn en nog heel veel plezier met alles wat jullie gaan doen, meemaken en zien.

Kus

thea jongkind

hoi vincent en jana
ik wil jullie nog even een gelukkig en gezond 2010
toewensen en nog fijne vakantie dagen
geweldig wat jullie allemaal al gezien hebben
geniet er lekker van
groetjes thea

Arnold

Wat hebben jullie toch een prachtige vacantie.
Ans en ik volgen jullie met veel plezier.
Blijf verslagen en foto's zenden!

As

HAPPY NEW YEAR!!!! Hoe waren jullie feestdagen? Ben erg benieuwd hoe je ze hebt doorgebracht! Goed gevierd? Hoop dat het allemaal erg gezellig is geweest! Hier was het lekker relaxed allemaal. Oudejaarsavond in Leiden gevierd, erg leuk!

En dat al het goede maar in 2010 op jullie bordje mag komen! Haha, al hebben jullie wat dat betreft een mooie start gemaakt. De rest van het jaar kan vast ook niet meer stuk. maarreh... Legolas... kinderbekkie... kom op zeg!!!

Petra en Martijn hebben jullie wel heeeel erg gemist zeg als ze zomaar even in het vliegtuig stappen... Dat zijn nou echte vrienden ;-) Maar er een feestje van met z'n allen!

He ehh... maarreh.. Jaan, waar ben je nou? Er kan hier bijna geschaatst worden hoor! mis je!

Dikke zoen!

Yvette

Hey Luitjes! Gave foto's hoor! Lijkt totaal niet op Australië, terwijl dat wel dichtbij is. Ik word wel benauwd van al die nauwe doorgangen in die gletsjer.

Veel plezier nog!

X YV

Tante Corry

Hallo Vincent en Jana, wat een leuke foto's en verhalen, jullie start in 2010 kan niet meer kapot, blijf vooral genieten. Vincent deze verslagen zijn zeker net zo leuk, als de briefjes die mij stuurde toen je klein was!!

maikel

he luitjes, hier een berichtje vanuit de skibak nr 2 die met 120 (want pico te bang om nog een boete te krijgen ;-) ri sankt anton rijdt. goe d om te lezen dat het het goed met jullie gaat! de foto's spreken boekdelen.. wij zulle goed uitkijken naar de skiwi en de salo nog wat. ben echter bang dat we eerder tegen een vliegend hertje aan zullen lopen ;-). Enorm veel plezier daar nog en ik hoor graag jullie verhalen bij terugkomst.. All the best Maikel

martijn en petra

Zet de biertjes maar koud, tot morgen

Chantal

Hee Jana en Vincent,

Een heeeeeel gelukkig 2010! Als jullie lekker zo doorgaan moet dat toch wel lukken!!
Was Oud en Nieuw in NZ nog een beetje leuk?

Die gletsjertocht klinkt wel érg gaaf, echt leuk om te lezen wat voor leuke dingen jullie doen en hoe jullie ervan genieten! Enjoy het noordereiland!

Liefs, Chantal

Martijn en Petra

Net aangekomen in Wellington en we missen jullie ook al!!!
Het waren super dagen, we hebben weer veel mooie herinneringen. Have fun in Rotorua en tot mails maar weer...... Kus

nerida

Glad the trip is going well!
Happy new year and look forward to hearing more soon!

walter en jannie

Jana van harte gefeleciteerd met je verjaardag nog heel veel jaren in goede gezondheid en geluk met Vincent