vincentjana.reismee.nl

Antarctica

Hi all,

It has been a long time since our last posting, but not to worry, no problems with earthquakes.

After our 4 day hike in torres del paine we went to Ushuaia and we were fortunate enough to get a last minute ticket for a cruise to Antarctica.

So the last 2 weeks we have spent on the MS Expedition in Antarctica. Our trip started with a 2 day cruise over the drake passage to the antarctic peninsula. Unfortunately, the weather was very bad the first day, 15 meter high swells!! And that meant: vomitting! And also it it took us three days crossing the Drake.

It was the first time for the MS Expedition to cross the antartcic polar circle, so it was a special trip, not only for the passagers but also for the crew. We have seen many animals, for expample: killer whales (orcas), pinguins, humpback whales and seals. Also beautiful scenery, icebergs and mountains. We took approximately 1000 pictures, so we are not able to show you them all at our blog. But check out a couple of them.

Wat een ervaring was dit! We hadden echt geluk in Ushuaia dat we een goede aanbieding konden vinden voor deze boot. De boot was helemaal vernieuwd en luxe. We hadden een eigen buitenhut, met badkamer!! Dat waren we al een lange tijd niet meer gewend. De eerste dag begon lekker, de golven waren zo ontzettend hoog dat je jezelf bijna niet op de been kon houden. Daarnaast lukt het ons niet om naar het ontbijt te komen omdat Jana onderweg hard terug moest rennen om te kotsen. Duss!!!! Vincent heeft het nog gered tot aan de ontbijtzaal, maar al het servies vloog door de lucht en Vincent belandde op een van de onbijttafels na een enorme golf. Hij lag de rest van de dag op bed en ik ben nog uit bed gestrompeld om iets voor de lunch te regelen. Maar goed, gelukkig vielen de andere dagen wel mee en LANG LEVE DE DRAMAMINE (zeeziek pillen)!

Door de eerste slecht dag kostte het ons een extra dag om naar Antactica te varen... beetje jammer, maar goed als je er eenmaal bent is het het allemaal waard! Wat een fantastisch continent! En wat een dieren! Ze zijn helemaal niet bang voor mensen dus je kan heel dicht bij komen.

Verder was het op de boot ook errug gezellig! Van de 120 mensen waren er ongeveer 15 even oud als wij of iets jonger, dus dat was erg leuk! Ook heb je nu veel meer tijd om elkaar te leren kennen!

Nog 2 weekjes en dan zijn we weer thuis! Dus tot snel allemaal!!

Karen

Jeetje, ziet er allemaal erg gaaf uit, maar ook heel koud!!! Mis jullie!! Tot snel.

X Karen

Marjolein

Bizar joh, nog maar 2 weken?! Die tijd is echt voorbij gevlogen!
Opnieuw weer een geweldig verhaal, waarschijnlijk allemaal heel overweldigend! Hopelijk hebben jullie alle ervaringen goed opgeslagen zodat jullie er nog heeeeeel lang van kunnen genieten.
Nu ga ik snel foto's kijken :-)

Yvette

Hey Zus en Vin!

VET GAVE foto's man! Dat jullie zo dichtbij die dieren konden komen. Bevroor je niet meteen toen je in de zee ging zwemmen? Wel kicken dat je dat gedaan hebt! Nou tot snel!

Kussies!

thea jongkind

hoi hoi
ja het zit er bijna weer op
maar jullie hebben wel ontzettend
veel gezien een goeie terug reis straks

groetjes thea

Petra

Whow wat een verhaal en wat een coole pictures!!!
Gaaf joh dat jullie naar Antartica geweest zijn, super...
En nu nog even naar Buenos Aires en Iguazu en dan moeten jullie maar weer snel naar NL komen, de hoogste tijd;)
Veel plezier nog dikke kus Petra

As

Wat een stoere verhalen weer zeg... Errug gaaf allemaal! Ben benieuwd naar de rest van jullie foto's en verhalen!

Jammer dat het er voor jullie alweer bijna op zit, maar wat gezellig dat je dan weer hier bent!!!! Safe trip home alvast en tot gauw,

X As

Leonardo

Hoi,

Ik heb jullie verhaal gelezen, fantastisch !

Wij gaan in oktober op wereldreis en zijn volgend jaar februari in Ushuaia om te kijken of we een last minute aanbieding naar Antarctica kunnen krijgen. Op voorhand past het niet in ons budget en daarom op deze manier.

Ik kan op internet ontzettend weinig vinden over last minute expedities naar Antarctica en daarom aan jullie vraag of het moeilijk was nog plaatsen te kunnen boeken en wat de kosten waren ?

Graag jullie reactie en nog veel reisplezier,